Időt nyertek az autógyártók: enyhít az EU a kibocsátási szigoron
Elég lesz hároméves átlagban teljesíteni a CO2-kvóta kötelezettségeket.
Elég lesz hároméves átlagban teljesíteni a CO2-kvóta kötelezettségeket.
„Az európai autópiac öt éve hanyatlásban van. Ez az egyetlen jelentős terület, amely nem tért vissza a Covid előtti szintjére” – jelentette ki John Elkann, a Stellantis főnöke.
Friss adatok mutatják, hogyan és mennyire alakítja át az elektromos szegmens az autónagyhatalmi játszmákat. Globálisan Kína, Európában pedig a Volkswagen tör éppen előre.
Az enyhítést már megalapozta egy múlt héten kiadott uniós stratégiai dokumentum, ami a klímacélok eléréséhez „technológiasemleges” megközelítést ajánl.
A kínai autótechnológia amerikai betiltása mutatja a legjobban, mekkora feszültség van jelenleg az autóiparban.
Az európai autógyártók emelik a belsőégésű motoros autók árát, miközben kedvezményeket kínálnak az elektromos autókra, hogy növeljék utóbbiak arányát az eladásban. 2025-től ugyanis szigorodnak az uniós előírások a szén-dioxid-kibocsátásra. A francia autólobbi vezetője ki is fakadt a szabályozás miatt.
Az elemzők úgy vélik, hogy a helyzet javulni fog, ha a kamatlábak csökkennek, és beindulnak az európai cégek új stratégiai szövetségei.
Az egyik oldalon az extra vámtarifákkal szorongatott kínai szereplők, a másikon a saját problémáival küzdő európai gyártók.
Többször felvetődött már, hogy az autóiparban is kéne egy Airbus típusú európai összefogás.
A kínaiak már sokkal jobban értik és kezelik az elektromos autót, mint mi. Európában elfecséreltük, átaludtuk az időt – jelentette ki.
Akár visszamenőlegesen is extra vámot kaphatnak a nyakukba a kínai gyártók.
A közös konkurencia még a legnagyobb ellenfeleket is egy platformra hozhatja.
Elárulta azt is, hogy a Tesla a meglévő modellpalettájával már elérte „a költségcsökkentés természetes határát".
Alig több mint fél évtizede még 1,7 millió autó exporttöbblete volt Európának, de ez nagyon gyorsan változik.